Brudoc, la bibliothèque généraliste et bilingue sur le social-santé à Bruxelles !
N’attendez plus, découvrez notre collection en ligne et profitez de nos services personnalisés.
Nous sommes à votre écoute par e-mail (info@brudoc.be) ou par téléphone (+32 2/639.60.25).
Prenez rendez-vous pour visiter notre bibliothèque et bénéficier de nos conseils.
N’attendez plus, découvrez notre collection en ligne et profitez de nos services personnalisés.
Nous sommes à votre écoute par e-mail (info@brudoc.be) ou par téléphone (+32 2/639.60.25).
Prenez rendez-vous pour visiter notre bibliothèque et bénéficier de nos conseils.
Catégories
> Dispositif social et de santé > Centrum voor leerlingenbegeleiding (clb)
Centrum voor leerlingenbegeleiding (clb) |
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Titre : Sociaal werk op school: Ik kan vaker niet helpen dan wel Type de document : document électronique Auteurs : Lisa Develtere Editeur : Berchem : Pluralistisch Overleg Welzijnswerk Année de publication : 2021 Autre Editeur : Brussel : Verbond van Instellingen voor Welzijnswerk Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Centrum voor leerlingenbegeleiding (clb)
PauvretéIndex. décimale : 553 Ongelijkheden op school | Inégalité scolaire Résumé : Centra voor Leerlingenbegeleiding (CLB) zien vanop de eerste rij met welke problemen jongeren kampen. Sociaal werker Marjolein Verboomen werkt bij een CLB in Antwerpen en schetst een schrijnend beeld.(Fragment) Note de contenu : Artikel uit Sociaal.Net. En ligne : https://sociaal.net/verhaal/sociaal-werk-op-school-ik-kan-vaker-niet-helpen-dan- [...] Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30228 Samen zorg op school beter maken. Tijd nemen om stil te staan / Wendy Eerdekens in Welwijs, Nr 4 (december 2019)
[article]
Titre : Samen zorg op school beter maken. Tijd nemen om stil te staan Type de document : texte imprimé Auteurs : Wendy Eerdekens ; Jente Hugaert Année de publication : 2019 Article en page(s) : 30-33 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Accompagnement
Centrum voor leerlingenbegeleiding (clb)Résumé : De ontwikkelde instrumenten richten zich tot al wie bij zorg betrokken is. Uiteraard gaan leerlingenbegeleiders hier in eerste instantie mee aan de slag. En het instrument heeft ook een beleidslaag waardoor het kan gebruikt worden om het zorgbeleid uit te werken. Daarnaast zijn de instrumenten zo ontwikkeld dat ze kunnen gebruikt worden voor het uitwerken van het zorgbeleid samen met ouders, leerlingen, collega’s, welzijnswerkers, CLB- medewerkers, directies en pedagogisch begeleiders. Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=28944
in Welwijs > Nr 4 (december 2019) . - 30-33[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité WEL Tijdschrift / Revue Exclu du prêt Van CLBch@t naar CLB online. Van anonieme chat naar blended hulpverlening / Tom Billiet in Welwijs, Nr 2 (juni 2019)
[article]
Titre : Van CLBch@t naar CLB online. Van anonieme chat naar blended hulpverlening Type de document : texte imprimé Auteurs : Tom Billiet Année de publication : 2019 Article en page(s) : 5-11 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Centrum voor leerlingenbegeleiding (clb)
Onlinehulp verleningMots-clés : blended hulpverlening Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=28296
in Welwijs > Nr 2 (juni 2019) . - 5-11[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité WEL Tijdschrift / Revue Exclu du prêt
Titre : Het CLB in cijfers. Schooljaar 2017 - 2018 Type de document : document électronique Editeur : Brussel : De Internettensamenwerkingscel Année de publication : 2019 Importance : 100 p Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Centrum voor leerlingenbegeleiding (clb)
Statistiques relatives à l'enfance et à la jeunesse
Travail en réseauIndex. décimale : 55 Onderwijs | Enseignement Résumé : [...] De uitdagingen in de scholen nemen toe. Kijk in dit rapport maar naar de cijfers over gedragsproblemen, gemotiveerde verslagen, verontrustende situaties enz. In deze moeilijker wordende context moeten we niet tegen over elkaar staan en aangeven wat de ene meer of de andere minder doet. We moeten samenwerken om ervoor te zorgen dat we elk kind in ons onderwijs de nodige kansen krijgt. (Fragment uit de voorbeschouwing p. 4) En ligne : https://www.vrijclb.be/over-clb/jaarverslagen-en-cijfers Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=28841 Kwaliteitsvolle begeleiding voor alle leerlingen / Marie Kruyfhooft in Welwijs, Nr 2 (juni 2018)
[article]
Titre : Kwaliteitsvolle begeleiding voor alle leerlingen Type de document : texte imprimé Auteurs : Marie Kruyfhooft Année de publication : 2018 Article en page(s) : 23-25 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Centrum voor leerlingenbegeleiding (clb) Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=27363
in Welwijs > Nr 2 (juni 2018) . - 23-25[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité WEL Tijdschrift / Revue Exclu du prêt CLB en beroepsgeheim. Wie ziet het bos door de bomen nog?! / Kris Stas in Welwijs, Nr 4 (december 2017)
PermalinkGezondheidsrisico's bij kwetsbare kinderen detecteren en behandelen. Pilootinterventie: een goede gezondheid voor ieder kind / Tinne Mertens in Viewz, Nr 4 (oktober-december 2017)
PermalinkProefproject: Vormingscentrum Aura breidt werking uit naar jongere kinderen / CDV Aura in Welwijs, Nr 3 (september 2017)
PermalinkCLB is draaischijf tussen onderwijs en welzijn. Twee verschillende werelden verbinden, blijft moeilijk / Dries Vandermeersch (2017)
PermalinkIntegrale jeugdhulp, en wat met de school? / Elisa Vandenbussche in Welwijs, Nr 3 (september 2016)
PermalinkPermalinkRaakvlakken tussen onderwijs en welzijn in de Huizen van het Kind / Leentje De Schuymer in Welwijs, Nr 4 (december 2015)
PermalinkHet CLB op haar tandvlees. Waarom een debat over middelen onvoldoende is / Jochen Devlieghere in Welwijs, Nr 3 (september 2015)
PermalinkBesparingen binnen de CLB-sector. Hoe ver reikt de draagkracht van de sector? / Dries Vandermeersch in Welwijs, Nr 1 (Maart 2015)
PermalinkDe CLB-ch@t... DEL your problems, take CTRL of your life! / Piet Casier in Agora, Nr 1 (maart 2015)
PermalinkIntegrale jeugdhulp / Veerle Maes in Agora, 3 ([01/09/2014])
PermalinkCyberpesten, de school en het CLB. Grensoverschrijdend gedrag wordt virtueler / Daniël Deblock in Welwijs, 3 ([01/09/2014])
PermalinkProdia: een joint-venture tussen onderwijs en CLB gericht op kwaliteitsvolle diagnostiek in leerlingenbegeleiding / Stefaan Jonniaux in Welwijs, 1 ([01/03/2013])
PermalinkHoe CLB's leerkrachten ondersteunen / An Victoir in Welwijs, 3 ([01/09/2011])
PermalinkAlgemene preventie in het clb / Bieke Vansweevelt in Welwijs, 4 ([00/12/2009])
PermalinkAmbtsgeheim en beroepsgeheim in onderwijs / Evi Neven in Welwijs, 2 ([00/06/2009])
PermalinkLeerplichtbegeleiding door het CLB / Marleen Luykx in Welwijs, 2 ([00/06/2009])
PermalinkBind-kracht in het onderwijs. de clb-medewerker als een verbindende en versterkende brugfiguur / Kristel Driessens in Welwijs, 1 ([00/03/2009])
PermalinkThema: preventie / Peter Goris in Welwijs, 3 ([00/09/2008])
PermalinkJongeren en school / Dieter Burssens in Tijdschrift voor Jeugd en Kinderrechten - TJK, 3-4 ([01/06/2008])
PermalinkPositie van de minderjarige in onderwijs. de betekenis van het decreet rechtpositie minderjarige / Martine Vranken in Welwijs, 4 ([00/12/2007])
PermalinkJeugdhulp in de schoolomgeving: jongeren aan het woord over toegankelijkheid / Johan Meire in Welwijs, 3 ([00/09/2007])
PermalinkHet clb-profiel: oude wijn in nieuwe zakken? / Rik Vercammen in Welwijs, 3 ([00/09/2007])
PermalinkLeerzorg vraagt meer zorg / Jos Van Der Hoeven in Gezinsbeleid in Vlaanderen, 4 ([01/12/2006])
PermalinkDe clb-bijdrage tot gelijke onderwijskansen / Jan Tallon in Welwijs, 2 ([00/06/2006])
PermalinkHet clb als lerende organisatie / Jan Tallon in Welwijs, 1 ([00/03/2006])
PermalinkLerende organisaties. een aanzet voor een rondetafelgesprek over clb / Laurent Thys in Welwijs, 3 ([00/09/2005])
PermalinkDe rechtspositie van weglopers / Nora Mettioui in Nieuwsbrief Jeugdrecht, 32 ([01/05/2005])
PermalinkHoe integraal is de "geïntegreerde" welzijnszorg? / Jef Mostinckx in Tijdschrift voor Welzijnswerk, 267 ([01/04/2005])
PermalinkStandpunt van de vlaamse scholierenkoepel over de werking van de clb-sector / in Welwijs, 3 ([00/09/2004])
PermalinkHoe armoedebestrijding vormgeven als clb? / Marie Meeus in Welwijs, 2 ([00/06/2004])
PermalinkEen netoverschrijdend centraal meldpunt voor de opvolging van jongeren uit het secundair onderwijs met een problematische schoolloopbaan / Luc Claessens in Welwijs, 2 ([00/06/2004])
PermalinkDe clb-bijdrage tot de multidisciplinaire leerlingenbegeleiding / Jan Tallon in Welwijs, 2 ([00/06/2004])
PermalinkDe samenwerking tussen de verschillende disciplines in de clb-setting / Jan Tallon in Welwijs, 4 ([00/12/2003])
PermalinkGelijke onderwijskansen als hefboom voor sociale cohesie en maatschappelijke integratie / Martine Vranken in Welwijs, 3 ([00/09/2003])
PermalinkDe rol en de positie van de sector onderwijs in de integrale jeugdhulp / in Welwijs, 2 ([00/06/2003])
PermalinkClb's vechten voluit voor gelijke kansen / Stefaan Plysier in Terzake cahier, 3 ([01/03/2002])
Permalink