Brudoc, la bibliothèque généraliste et bilingue sur le social-santé à Bruxelles !
N’attendez plus, découvrez notre collection en ligne et profitez de nos services personnalisés.
Nous sommes à votre écoute par e-mail (info@brudoc.be) ou par téléphone (+32 2/639.60.25).
Prenez rendez-vous pour visiter notre bibliothèque et bénéficier de nos conseils.
N’attendez plus, découvrez notre collection en ligne et profitez de nos services personnalisés.
Nous sommes à votre écoute par e-mail (info@brudoc.be) ou par téléphone (+32 2/639.60.25).
Prenez rendez-vous pour visiter notre bibliothèque et bénéficier de nos conseils.
Détail de l'auteur
Auteur Steven Groenez |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
De evolutie van schoolse segregatie in het Nederlandstalige onderwijs in België / Thomas Wouters in [Tijdschrift voor sociologie]. Sociologos, 3 ([01/07/2014])
[article]
Titre : De evolutie van schoolse segregatie in het Nederlandstalige onderwijs in België Type de document : texte imprimé Auteurs : Thomas Wouters ; Steven Groenez Année de publication : 2014 Article en page(s) : 185-211 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : École
Égalité des chances
PrécaritéPermalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=9230
in [Tijdschrift voor sociologie]. Sociologos > 3 [01/07/2014] . - 185-211[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité TIJ Tijdschrift / Revue Exclu du prêt De evolutie van schoolse segregatie in Vlaanderen. Een analyse voor de schooljaren 2001-2002 tot 2011-2012 / Thomas Wouters (2013)
Titre : De evolutie van schoolse segregatie in Vlaanderen. Een analyse voor de schooljaren 2001-2002 tot 2011-2012 Type de document : document électronique Auteurs : Thomas Wouters ; Steven Groenez Editeur : Leuven : Steunpunt Studie- en Schoolloopbanen Année de publication : 2013 Importance : 155 p Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Enseignement fondamental
Enseignement secondaire
Inégalité socialeIndex. décimale : 553 Ongelijkheden op school | Inégalité scolaire Résumé : Dit rapport bespreekt de mate waarin leerlingen ongelijk verdeeld zijn over Vlaamse scholen (i.e. schoolse segregatie), en hoe dit fenomeen evolueert doorheen de tijd. Meer bepaald wordt de spreiding van twee sociaal-economische groepen bekeken. Indicatorleerlingen vormen de ene sociaal-economische groep (geconstrueerd op basis van drie individuele leerlingenkenmerken, zijnde het opleidingsniveau van de moeder, de thuistaal en het krijgen van een schooltoelage), terwijl niet-indicatorleerlingen de andere categorie uitmaken. In het algemeen kan een stijgende trend in segregatie volgens deze sociaal-economische lijnen ontwaard worden; de twee groepen waren tien jaar geleden gelijker verspreid over de scholen dan vandaag. Er zijn twee belangrijke uitzonderingen op deze trend. Ten eerste is de segregatie in het kleuteronderwijs in Brussel volgens alle drie de individuele leerlingenkenmerken gedaald over de voorbije tien jaar. Daarnaast komt op het kenmerk thuistaal, waarvoor de segregatie in absolute termen weliswaar het hoogst is, ook in de andere gebieden een dalende trend naar voor.(Voorstelling van Hiva) En ligne : https://lirias.kuleuven.be/bitstream/123456789/427394/2/ssl-2013.08-2-2-1-de-evo [...] Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=8742 De positieve effecten van voorschoolse voorzieningen voor kinderen in armoede. Bijlage 1 bij de Society Case ‘Ongelijkheid begint in de wieg’ (ECEC) / Michel Vandenbroeck (2013)
Titre : De positieve effecten van voorschoolse voorzieningen voor kinderen in armoede. Bijlage 1 bij de Society Case ‘Ongelijkheid begint in de wieg’ (ECEC) Type de document : document électronique Auteurs : Michel Vandenbroeck ; Steven Groenez Editeur : Antwerpen : Vlaams Armoedesteunpunt Année de publication : 2013 Collection : Vlas-Studies num. 5 - Bijlage 1 Importance : 15 p Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Dispositif d'accueil pour enfant
Pauvreté
Soutien à la parentalitéIndex. décimale : 515 Kinderopvang | Accueil de l'enfance Résumé : Het document bevat een beknopte samenvatting van de bestaande kennis over de effecten van voorschoolse voorzieningen voor kinderen in armoede. Het gaat daarbij zowel om kinderopvang en kleuterschool als opvoedingsondersteuning. (Fragment, p. 4) En ligne : http://docplayer.nl/4201572-De-positieve-effecten-van-voorschoolse-voorzieningen [...] Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=8692 Documents numériques
de-positieve-effecten-van-voorschoolse-voorzieningen-voor-kinderen-in-armoede-1Adobe Acrobat PDF De grote gaten in het net: structurele leemten in sociale bescherming en gewaarborgde minimuminkomens in 13 eu-landen / Ides Nicaise in Ocmw Visies, 3 ([01/07/2004])
[article]
Titre : De grote gaten in het net: structurele leemten in sociale bescherming en gewaarborgde minimuminkomens in 13 eu-landen : Artikel Type de document : texte imprimé Auteurs : Ides Nicaise ; Steven Groenez Année de publication : 2004 Article en page(s) : 10-12 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Protection sociale
Union européennePermalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=2110
in Ocmw Visies > 3 [01/07/2004] . - 10-12[article]Ook na een kwarteeuw nog veel gaten in het bestaansminimum. omvang en oorzaken van het niet-gebruik van de minimuminkomensbescherming / Steven Groenez in Ocmw Visies, 3 ([01/09/2002])
[article]
Titre : Ook na een kwarteeuw nog veel gaten in het bestaansminimum. omvang en oorzaken van het niet-gebruik van de minimuminkomensbescherming : Artikel Type de document : texte imprimé Auteurs : Steven Groenez Année de publication : 2002 Article en page(s) : 24-31 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Aide sociale financière
Centre public d'action sociale (cpas)
Maatschappelijke dienstverlening
Revenu d'intégration sociale (ris)Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=2071
in Ocmw Visies > 3 [01/09/2002] . - 24-31[article]Het onderwijs versterkt de sociale ongelijkheid / Ides Nicaise in Terzake cahier, 3 ([01/03/2002])
Permalink