| Note de contenu : |
Samenvatting van de inhoudsopgave:
. Emancipatorisch jeugdwerk in een marginaliserende context?, p. 17
. De crisis van de welvaartsstaat, de economische marginalisering en de disciplinering van de arbeidskracht, p. 29
. Het punitief beheer van de armoede in het neoliberale tijdperk, p. 41
. Geslaagd en dus gevaarlijk. Mislukt, en dus gestoord, p. 47
. Een reus op lemen voeten: GAS voor minderjarigen, p. 61
. De zoektocht naar de pedagogiek van de integrale jeugdhulp, p. 73
. De cultuur van de armoede: terug van weggeweest?, p. 87
. ‘Realisme’ als ideologie. Over superdiversiteit, precariteit en de nood aan Verlichting, p. 99
. Sociaal-cultureel werk op de tweesprong. Een instrument om de overtolligen in bedwang te houden of culturele actie voor vrijheid?, p. 113
. Het ‘mogelijke’ mogelijk maken, p. 123
. De meest boeiende job ter wereld. Hoe voorkom je een burn-out in zes stappen? p. 135
. Emanciperend jeugdwerk: jeugdwerk voor maatschappelijke verandering, p. 147
. ‘Zien, oordelen, handelen’. Kansen voor een kritisch-pedagogisch jeugdwerk in een globale wereld? p. 161
. Jeugdwerk werkt? OCMW en jeugdwerk slaan de handen in elkaar, p. 173
. Blijven bewegen, nooit verstenen. Van jeugdorganisatie naar sociale beweging, p. 183
. Van aanbod naar leefwereld. Leren van Jeugdopbouwwerk, p. 195
. Jeugdwerk werkt? Jeugdwerk met jongeren in armoede, p. 209
. Jeugdwelzijnswerk en het planlastdecreet. Een debat in de marge? p. 219
. Naar een incorporatie van de civil society? Uitdagingen en strategieën voor het middenveld, p. 227
|