Brudoc, la bibliothèque généraliste et bilingue sur le social-santé à Bruxelles !
N’attendez plus, découvrez notre collection en ligne et profitez de nos services personnalisés.
Nous sommes à votre écoute par e-mail (info@brudoc.be) ou par téléphone (+32 2/639.60.25).
Prenez rendez-vous pour visiter notre bibliothèque et bénéficier de nos conseils.
N’attendez plus, découvrez notre collection en ligne et profitez de nos services personnalisés.
Nous sommes à votre écoute par e-mail (info@brudoc.be) ou par téléphone (+32 2/639.60.25).
Prenez rendez-vous pour visiter notre bibliothèque et bénéficier de nos conseils.
|
[n° ou bulletin]
[n° ou bulletin]
|
Exemplaires (1)
Cote | Section | Disponibilité |
---|---|---|
WEL | Tijdschrift / Revue | Exclu du prêt |
Dépouillements
![](./images/expand_all.gif)
![](./images/collapse_all.gif)
Burgerschap in een diverse samenleving / Lisa De Schaepmeester in Welwijs, Nr 3 (september 2022)
[article]
Titre : Burgerschap in een diverse samenleving Type de document : texte imprimé Auteurs : Lisa De Schaepmeester, Auteur ; Johan Van Braak, Auteur ; Koen Aesaert, Auteur Année de publication : 2022 Article en page(s) : 15-18 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Burgerschap
DiversitéRésumé : "(...) Deze studie heeft als doel om na te gaan hoe burgerschapscompetenties van leerlingen samenhangen met hun sociaal-etnische achtergrond en met de diversiteit in de klas. Met andere woorden: hebben leerlingen door hun sociaal-etnische achtergrond of de diversiteit in de klas waar ze deel van uitmaken andere burgerschapscompetenties?" (artikel uit de tekst) Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30843
in Welwijs > Nr 3 (september 2022) . - 15-18[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité WEL Tijdschrift / Revue Exclu du prêt Brede basiszorg, ondersteuning en buitengewoon onderwijs / Annet De Vroey in Welwijs, Nr 3 (september 2022)
[article]
Titre : Brede basiszorg, ondersteuning en buitengewoon onderwijs Type de document : texte imprimé Auteurs : Annet De Vroey, Auteur Année de publication : 2022 Article en page(s) : 19-23 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Enfant handicapé
Enseignement
Enseignement spécialisé
InclusionMots-clés : leersteundecreet Résumé : "Binnenkort zal het Leersteundecreet het M-decreet vervangen. Dat laatste poogde een voorzichtige weg in te slaan naar (meer) inclusief onderwijs voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften, maar werd al gauw een zorgenkind. Voor veel scholen leek deze eerste stap in de implementatie van internationale wetgeving rond inclusie in onderwijs geen haalbare kaart." (artikel uit de tekst) Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30844
in Welwijs > Nr 3 (september 2022) . - 19-23[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité WEL Tijdschrift / Revue Exclu du prêt #GeenKindOpStraat / Pascal Debruyne in Welwijs, Nr 3 (september 2022)
[article]
Titre : #GeenKindOpStraat Type de document : texte imprimé Auteurs : Pascal Debruyne, Auteur Année de publication : 2022 Article en page(s) : 24-28 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Famille sans-abri
Mineur sans-abriRésumé : "Leven in een situatie van dak-en thuisloosheid heeft een grote impact op je sociaal leven, je schoolleven, je (geestelijke) gezondheid en verdere ontwikkeling. Deze situatie krijgt tot op vandaag te weinig aandacht."
(artikel uit de tekst)
Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30845
in Welwijs > Nr 3 (september 2022) . - 24-28[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité WEL Tijdschrift / Revue Exclu du prêt Start-stop-model als herstelgericht alternatief voor straf / Tom Van Waterschoot in Welwijs, Nr 3 (september 2022)
[article]
Titre : Start-stop-model als herstelgericht alternatief voor straf Type de document : texte imprimé Auteurs : Tom Van Waterschoot, Auteur Année de publication : 2022 Article en page(s) : 29-34 Langues : Néerlandais (dut) Catégories : Délinquance
Herstelgericht groepsoverleg (hergo)
Rétablissement en santé mentaleRésumé : "Waarom straffen wij kinderen? iedereen is het erover eens dat kinderen moeten opgroeien en zich ontwikkelen tot volwassenen. En dat ook de gewetensvorming en het normbesef tijd nodig hebben om tot volle wasdom te komen. En toch straffen we een kind als het iets doet dat niet volgens de afgesproken regels is, weliswaar dan zonder celstraf of geldboete." (uit het artikel) Permalink : https://www.brudoc.be/opac_css/index.php?lvl=notice_display&id=30846
in Welwijs > Nr 3 (september 2022) . - 29-34[article]Exemplaires (1)
Cote Section Disponibilité WEL Tijdschrift / Revue Exclu du prêt